torsdag den 2. maj 2013

Jeg eeeeelsker det her...fingrene i jorden. luften, fuglene...

Den gule vorterod er så sød i græsplænen mellem skillaer og påskeliljer; men den har åbenbart fået fornyede kræfter efter en våd vinter med masser af alt for højt grundvand: så nu er den kommet igen i alle de bede, der stod mere eller mindre under vand noget af vinteren.

Så i disse dage sidder jeg på min rullende lugevogn og luger for at nå igennem "vorterodsskoven," inden det hele eksploderer med de højere temperaturer i næste uge. Det har taget mig nogle år at erfare dette her: lug tidligt og der er simpelthen mindre gang i spredningen af naturens plantevalg, som du ikke nødvendigvis er i enig i, skal være der.

I sidste uge fik jeg hjælp af familien til at sprede et godt lag grus og jord på de laveste steder i græsplænen, fik sået græs; men der kom ingen regn. Måske er jeg mere heldig på lørdag!

Det var også ugen, hvor jeg "gik på jagt" efter nye skud på mine klematisser. For at duerne ikke skal spise dem ligesom de andre år, fik de små "drivhuse" på : de store plastbokse fra supermarkedernes salathoveder.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar